Merijn

Acrylic on MDF panel, 150 x 100

2016

Great expectations

acrylic on canvas, 70 x 130

2013

Sandra

acrylic on canvas, 70 x 140

2003

Pamela

Acrylic on canvas, 70 x 140

2003

Naomi

acrylic on canvas, 70 x 140

2003

Silvia

acrylic on canvas, 70 x 140

2003

 

Guilty frame II

Acrylic and print on canvas, 180 x 180

2002

 

D-Day

mixed media on canvas, 70 x 150

2002

zonder titel 

acrylic on canvas, 80 x 180

2002

Arcadia 2000

mixed media on wooden panels, 380 x 220

2001

Aerosol Paradise

Acrylic on canvas, 220 x 180

2000

untitled

Mixed media (acrylic on canvas, installation) 

280 x 330 x 300

1999

Details. Left: acrylic on canvas, nightstand, lamp, thriftshop parafernalia, television with tell sell loop

Right: Kitchen scene, acrylic on canvas

Relight my fire

Acrylic and lamp on canvas, 150 x 110

1998

Family affair

Acrylic on canvas, 180 x 140

1998

Chain of fools

acrylic on canvas, 180 x 120

1998

About the older work (Dutch):

“De beelden die ik produceer zijn in sterke mate bepaald door de beeldcultuur waarin ik opgegroeid ben en waarmee ik vertrouwd ben geraakt. Nu deze beeldenstroom mijn nostalgie is ontstegen tracht ik ze in te zetten in mijn schilderkunst. er ontstaat een esthetische spanning, een haat/liefde verhouding tussen hoogcultuur en laagcultuur. Als een toren van Babel komen bepaalde facetten lijnrecht tegenover elkaar te staan: kunst versus kitsch, waarheid vs. leugen, concept vs. anekdote, rede vs. cliché.
Enkele sleutelwoorden binnen mijn oeuvre zijn: kitsch, cliché, romantiek, theater, anekdotes, aforismen, spreukentegeltjes, verlangen, paradijs.
Zo weegt het gewicht van het cliché zwaar op mijn gemoed, wat kan ik als kunstenaar doen om de lading van kitsch en clichés om te buigen of te veranderen? de beelden waar ik een liefde voor koester maar waarvan ik geleerd heb ze te verachten? Door hoge- en lage beeldcultuur te laten versmelten, door herkenbare elementen te verwijderen of door ze juist op te blazen tot groteske monsters, door clichés in een nieuwe context te plaatsen of ze in vol ornaat te presenteren. Door andere mediavormen te hanteren of nieuwe materialen te gebruiken tracht ik mijn palet op beeldend en geestelijk niveau te verrijken.Ik wil de huidige mechanismen in waardebepaling blootleggen, dat er achter het gladde en ideale beeld een leugen kan schuilen, zo dat ook de toeschouwer wankelt als een Toren van Babel.”